Table of Contents Table of Contents
Next Page  10-11 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 10-11 / 68 Previous Page
Page Background

11

10

אופרה

אופרה

03-6927840/786

ניתן לרכוש כרטיסים לקבוצות במחירים מיוחדים

www.israel-opera.co.il ש

עות ביממה

24

או

03-6927777

רכישת כרטיסים

"סצנת השיגעון" מתרחשת ברגע האפל

והקודר ביותר באופרה ויחד עם זאת אפשר

לומר שהמוסיקה של דוניצטי היא ברגעים

מסוימים רכה ויפה, אפילו "חלומית". כיצד את

מיישבת את הסתירה הזו?

המוסיקה רכה ויפה כניגוד לטרגדיה שהתרחשה

רגע לפני. יותר מזה, ברוב ההפקות לוצ'יה

לבושה בשמלת הכלולות הלבנה שלה בסצנה

הזו שגם היא מסמלת טוהר שמנוגד למעשה

הבלתי מוסרי שלוצ'יה עשתה. הקיצוניות הזאת

מאפיינת את דמותה של לוצ'יה. בשלב הזה היא

נמצאת בהזיה, בזיכרונות ובנוסטלגיה. המוסיקה

מביעה את המציאות כפי שלוצ'יה הייתה רוצה

לחוות אותה ולא כפי שהיא באמת. הקיצוניות

הזאת שבין העלילה הטראגית והמוסיקה

המתוקה היא שתורמת לתחושת הטירוף

ומטשטשת את הגבול בין מציאות להזיה.

נהוג לחשוב שלוצ'יה מאבדת את שפיותה בעקבות המפגש הדרמטי עם אדגרדו בנשף

הכלולות ורוצחת את בעלה הטרי כאקט של טירוף. אך בקריאה של הליברית אין

אינדיקציה מפורשת לכך. מה לדעתך גורם ללוצ'יה לאבד את שפיותה?

לדעתי הטירוף נמצא באופרה כבר מההתחלה. זה בא לידי ביטוי כבר באריה הראשונה של

לוצ'יה בה היא מתנדנדת בין מציאות לדמיון ומספרת על הנערה שנרצחה על ידי אהובה

ליד המזרקה. אנו יודעים גם שאמה נפטרה מעט זמן לפני שמתרחש הסיפור, כך שאווירת

המוות אופפת אותה כל הזמן. לדעתי האהבה לאדגרדו היא הדבר היחיד ששומר על

שפיותה וכאשר היא מאבדת אותו היא מאבדת גם את השפיות. את הרצח של בעלה הטרי

אני מייחסת לרצון שלה לנקום באחיה שהכריח אותה להתחתן איתו מלכתחילה ובכך הרס

את חייה.

האם בעלך חושש ממך בימים אלה כשאת מתכוננת לתפקיד לוצ'יה?

עם בעלי התחתנתי מתוך אהבה גדולה כך שאם נקביל את זה לעלילת האופרה הוא

בתפקיד אדגרדו ולכן אין לו מה לחשוש. חוץ מזה, מאחר שהוא לא עוסק בתחום האופרה,

קרוב לוודאי שהוא יתוודע לעלילת האופרה רק כשיבוא לראות את ההופעה. אני מודה

שלפעמים זה קשה, אבל אני מנסה להשאיר את הדרמות מחוץ לדלת כשאני חוזרת

הביתה...

בין שיגעון לשפיות

לוצ'יה די למרמור

של דוניצטי היא אחת ה"משוגעות" המוכרות והמבוצעות ביותר

לוצ'יה די למרמור

ברפרטואר האופראי. לאורך האופרה אנחנו חווים יחד עם לוצ'יה את התלאות אותן היא

נאלצת לעבור וכואבים את כאבה כשהיא מאבדת את דעתה, רוצחת את בעלה הטרי

במיטת כלולותיהם ומסיימת את חייה. כל זאת היא עושה בזמן שהיא שרה את אחד

התפקידים הווירטואוזיים והמאתגרים ביותר שנכתבו אי פעם.

כדי לנסות להבין את האתגר הטמון בגילום דמות טראגית ומורכבת כמו לוצ'יה, שוחחנו

עם הילה בג'יו, שתשיר לראשונה בחייה את התפקיד בהפקה שתעלה בחודש ינואר:

כיצד את ניגשת לדמות אופראית כל כך מפורסמת, שזכתה לביצועים אייקוניים של

הזמרות הגדולות ביותר?

כמו בכל תפקיד חדש שאני ניגשת אליו, אני קוראת את הליברית לעומק. אחר כך מתחיל

תהליך לימוד מוסיקלי-טכני בו אני מחפשת את ההיגיון המוסיקלי: המבנה, ההרמוניה,

הקישוטים. כאשר מתחילות חזרות הבימוי, מתחיל התהליך האמיתי של בניית הדמות.

ללוצ'יה יש באמת ביצועים נהדרים בעיקר של זמרות "הדור הישן" - סאת'רלנד, קאלאס,

מריאלה דוויה ואני בהחלט מקשיבה ולומדת מהן בשלב הראשוני. אחר כך אני צריכה למצוא

את הפרשנות האישית שלי שמביאה לידי ביטוי מרבי את היכולת הקולית והדרמטית שלי.

האם יש קושי בביצוע "סצנת שגעון" שמתארת איבוד שליטה מוחלט, כאשר את -

הילה הזמרת - צריכה להיות בשליטה מלאה מבחינה ווקאלית?

בתור "קונטרול פריקית" זהו אתגר קשה במיוחד בשבילי ועבודה על סצנת השגעון של

לוצ'יה דורשת ממני ללמוד להפסיק לבקר את עצמי וללמוד להשתחרר לגמרי. תפקיד כמו

לוצ'יה הוא גם הזדמנות לתת ליצרים ולרגשות הפרועים שקיימים אצל כל אחד מאתנו

לפרוץ החוצה בלי מעצורים. כשזה קורה בזמן אמת, על הבמה, עם האנרגיה שאני מקבלת

מהפרטנרים שלי ומהקהל – זו התמורה הגדולה לכל המאמץ. וזו גם התמורה לקהל באולם

שמק

בל את "

הדבר האמתי", לא כמו צפייה ביוטיוב או די.וי.די בבית.