האופרה הישראלית תל-אביב-יפו
בר עליון דלג על בר עליון
EN عر
    עונת 23-24

    דידו ואניאס

    דידו ואניאס

    הנרי פרסל

         
     

    ליברית: נחום טייט
    הבכורה בפנימייה לבנות בצ'לסי, לפני 1689
    הפקה ראשונה באופרה הישראלית : 20 ביוני 1985
    הופעה ראשונה להפקה זו: 4 ביוני 2008

    מנצח           כריסטופר מולדס
    במאית וכוריאוגרפית סשה וולץ
    עיבוד לגרסה המוסיקלית אטילו קרמונזי
    מעצבי תפאורה תומאס שנק
    סשה וולץ
    מעצבת תלבושות כריסטין בירקל
    מעצב תאורה תילו רויטר
    דרמטורגים יוכן סנדינג ויורמה וולץ
    תזמורת האקדמיה למוסיקה עתיקה ברלין

    סולני האופרה הממלכתית ברלין אונטר דן לינדן

    סולנים       
      
    דידו          אורורה אוגלין
    אניאס רובן וילקוקס
    בלינדה דברה יורק
    אישה שנייה סלין ריקי
    מכשפה פבריס מנטנייה
    מכשפה ראשונה/ מלח אברהארד פרנצ'סקו לורנץ
    מכשפה שנייה/ רוח מייקל בנט

     רקדני להקת המחול סשה וולץ

    רקדנים       
      
    דידו          יעל שנל
    מיכל מועלם
    אניאס וירגיס פאודזיאנס
    הפמליה של אניאס לוק דנברי
    מנואל אלפונסו טרז פרז
    בלינדה ריטה אוזה ביליביו
    אישה שנייה מריה מרתה קולוזי
    מכשפה חואן קרוז דיאז דה גרריו אסנאולה
    סואן צ'י
    מכשפה ראשונה/ מלח טקקו סוזוקי
    מכשפה שנייה/ רוח/ אסקניוס ירי ברטובנץ'
    מספרת שרלוט אנגלקס


    מקהלת ווקל קונסורט ברלין


    תרגום: חמדי כפיר
    השירה באנגלית
    תרגום מוקרן באנגלית ובעברית

    משך המופע: כשעה ו-40 דקות ללא הפסקה

    האופרה של פרסל מקבלת צורה חדשה בהפקה מרהיבה שיצרה הכוריאוגרפית הנודעת סשה וולץ. הפקת אופרה-בלט בהשתתפות רקדני הלהקה, סולני בית האופרה הממלכתית מברלין ותזמורת האקדמיה למוסיקה עתיקה שחבריה מנגנים על כלים אותנטיים

    תקציר העלילה

    אלבום תמונות ההפקה

     


    לקריאה נוספת
    הולדתה של יצירת מופת
    דברי הבימאית
    דידו ואניאס באופרה הישראלית
    אופרת מחול
    זכרו אותי - אך שכחו את גורלי!



    תאריכים

    ג` 3.6 (20:00),  ד` 4.6 (20:00), ו` 6.6 (13:00), ש` 7.6 (21:00),

    א` 8.6 (13:00),


    ביקורת
    "איכות מקסימה של זרימה... איך אפשר לכתוב במהירות כמה מילים על יצירת אמנות כה נפלאה ועמוקה של כוריאוגרפית מדהימה כמו סשה וולץ? הנכס הגדול הוא השילוב של המחול באופרה. השפה התנועתית עשירה ולא ניתן לשייכה לסוגה זו או אחרת, אלא לדימיון ולאמת הפנימית של היוצרת. הרקדנים נהדרים ובהם מיכל מועלם ויעל שנל, ישראליות חברות הלהקה. בולטת איכות התנועה של הרקדנים, כאשר כל תא בגוף מודע לחלל העוטף אותו ונוצרת איכות מקסימה של זרימה ועבודת ידיים. זה מופע שמשאיר חותם ומבקש הסתכלות נוספת" (רות אשל, הארץ)

    "דידו ואניאס של הבמאית והכוריאוגרפית הגרמניה סשה וולץ היא אינטגרציה ססגונית ומזהירה המשלבת מופע מחול מודרני, קונצרט קלאסי אנין ותיאטרון תנועה משובח. למעשה סשה וולץ מציגה בפנינו את השלב הבא באבולוציה של האופרה." (יון פדר ynet)
    לכתבה המלאה 

    "זמר אהבה לאמנות הבמה... וזה בדיוק מה שהופך את ההפקה הברלינאית המתארחת באופרה הישראלית לחוויה מרגשת. החל בנגינת התזמורת בניצוחו של מולדס, ותמונת הפתיחה המרתקת שבה קבוצת רקדנים זינקה לתוך אקווריום ענק כמעט לכל רוחב מפתח הבמה במשכן האופרה, ורקדה בתוך המים כנימפות, דולפינים סוסוני מים ועוד. מאותו הרגע וולץ לא חדלה להפתיע ברעיוהנות מקסימים, ובשימוש המתוחכם בלהקת הרקדנים, במקהלה ובזמרים." (צבי גורן, הבמה)
    לכתבה המלאה


    "שילוב מושלם של שירה, מחול ודרמה. הסולנים, הרקדנים והמקהלה הנפלאה של ווקל קונסורט ברלין כמו מתמזגים לישות אחת." (מנואל ברוג, דר וולט)

    עבור לתוכן העמוד