האופרה הישראלית תל-אביב-יפו
בר עליון דלג על בר עליון
EN عر
    עונת 23-24

    טורנדוט

    טורנדוט

    ג'קומו פוצ'יני

               

     

    ליברית: ג'וזפה אדמי ורנטו סימוני
    הצגת הבכורה: תיאטרון לה סקלה,25 באפריל 1926
    הצגה ראשונה באופרה הישראלית: 25 במאי 2000, התיאטרון הרומי, קיסריה
    הצגה ראשונה להפקה זו באופרה הישראלית: 7 במרס 2008

    מנצח רני קלדרון 
    עומר מ. ולבר 19.3, 20.3, 21.3, 22.3
    במאית נוריה אספרט
    במאי מחדש מרקו גנדיני
    מעצב תפאורה אציו פריג'ריו
    מעצבת תלבושות פרנקה סקוורשיאפינו
    מעצב תאורה           ויניצ'ו קלי
    כוריאוגרף מרקו בריאל

    סולנים          

        

    הנסיכה טורנדוט סילבי ואלר
    באייסה דשניאם 8.3, 10.3, 13.3, 15.3, 18.3, 20.3, 22.3
    כלאף פיירו ג'וליאצ'י
    אנטוניו נגורה 8.3, 10.3, 13.3, 15.3, 18.3, 20.3, 22.3
    ליו  סוזנה ברנקיני
    מיכל שמיר 8.3, 10.3, 15.3, 18.3, 20.3, 22.3
    שרון עזריאלי 13.3
    טימור ולדימיר בראון
    פינג אוליבייה גרנד
    פאנג פליקס ליבשיץ
    פונג יוסף ארידן
    הקיסר אלטום סמי בכר
    מנדרין אלכסיי קנוניקוף


    מקהלת האופרה הישראלית
    מנצח המקהלה: ישי שטקלר
    המקהלה הפילהרמונית תל-אביב
    מנצח המקהלה: לאונטי וולף
    מקהלת הילדים בת-קול
    מנצחת המקהלה: ענת מורג
    תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית  הישראלית ראשון לציון
    קבוצת מחול פרסקו - יורם כרמי
    תרגום: ישראל אובל
    השירה באיטלקית
    תרגום מוקרן באנגלית ובעברית

    משך המופע: כשעתיים ו-50 דקות כולל שתי הפסקות

     נסיכת הקרח בעיר האסורה בבייג'ין שולחת את כל מחזריה לגרדום כיוון שהם אינם מסוגלים לענות על החידות שהיא חדה להם. כאשר נסיך מסתורי מצליח לענות על שלוש החידות, טורנדוט מסרבת להינשא לו, אבל בסופו של דבר לב הקרחון שלה נמס והאופרה האחרונה של פוצ'יני מסתיימת ב"הפי אנד". מסע אקזוטי למזרח הרחוק באחת האופרות האהובות בכל הזמנים עם האריה הנפלאה של הטנור "איש לא יישן" ועם סצנת ההתאבדות המרגשת עד דמעות של המשרתת ליו בהפקה ססגונית ומדהימה של השחקנית והבמאית הספרדייה הנודעת נוריה אספרט.

    תקציר העלילה

    אלבום תמונות ההפקה

    צילום תמונות: יוסי צבקר        

     

     


    לקריאה נוספת

    דברי הבימאית
    מוסיקה סינית
    טורנדוט או ליו?
    משחק שלוש החידות
    על הנשיקה באופרה


     

    תאריכים

    ו` 7.3 (13:00), ש' 8.3 (20:00), *א` 9.3 (20:00), ב` 10.3 (20:00),

    ה` 13.3 (20:00), ו` 14.3 (13:00), ש` 15.3 (20:00), א` 16.3 (20:00),

    ג` 18.3 (20:00), ד` 19.3 (20:00), ה' 20.3 (20:00), ו` 21.3 (13:00), ש` 22.3 (20:00)

    לקראת בכורה: ש` 1.3 (11:00)

    סיורים מאחורי הקלעים: ב`  ה` 13.3 (19:00), א` 16.3 (19:00), ד' 19.3 (19:00)

    * הצגת בכורה


       איורים בהשראת האופרה טורנדוט

    שיתוף פעולה בין איגוד המאיירים לאופרה הישראלית במסגרתו יציגו 29  אמנים מאיגוד המאיירים את הפרשנות שלהם לסיפור האופרה.

    הגלריה העליונה באכסדרת המשכן לאמנויות הבמה
    בין התאריכים ה-5 עד ה-22 במרס

    לפרטים נוספים על תערוכות במשכן


    ביקורת

    "בקול גדול... עוד לא הייתה בחיי המוסיקה שלנו בישראל הפקה אופראית ססגונית, מרהיבה וצבעונית שכזו. כבר ראיתי ושמעתי את כל ההפקות באופרה מאז ימי אדיס דה-פילפ ועד היום, אבל דבר כזה עוד לא נראה אצלנו. מהבמאית נוריה אספרט נשפכו על הבמה קילוגרמים של יצירתיות משגעת, פלוס גלונים של צבעים מופלאים, אך מעל לכל - הדגשת המתח היצרי והיצירתי בין הדמויות. "טורנדוט" זה היופי."
    "כשבימוי כזה, עם תאורה, תפאורה ותלבושות כאלה, פוגשים מוסיקה כזו וסולנים כאלה - זו התוצאה. ואתם עדיין בבית? לרוץ."

    (חנוך רון, ידיעות - אחרונות)

    " הפקה כזו לא נראתה עוד על במת האופרה הישראלית... ספקטקל מרשים, עיצוב חזותי מרהיב ומאות דמויות שגודשות את הבמה..."
    (אלייקים ירון, מעריב)

    "ספקטקל שממש לא כדאי להחמיץ"
    (אורה בימור, מעריב)

    " לפני שמונה שנים העלתה האופרה הישראלית הפקה מרהיבה באמפיתיאטרון בקיסריה, שבגלל גודלה לא היה אפשר להעלות אותה שוב על במת המשכן לאמנויות הבמה. ההפקה החדשה מתחרה באותה הפקה, ולטעמי אף גוברת עליה בזכות השלמות, הגיוון והעושר של הבימוי ועיצובה הבימתי..."
    אספרט נהנתה במיוחד משיתוף פעולה יצירתי מרתק של מעצב התפאורה אצ'יו פריג'ריו, שבנה עבורה במה עשירה, גדולה, כזאת שכבר מזמן לא ראינו כאן כמוה, ונתנה למוסיקה ה"סינית" של פוצ'יני את הממדים והרקע המושלמים. כך גם עשרות התלבושות המרהיבות, רקומות זהב, כסף, אבנים יקרות, או הפשוטות ביותר של ההמונים, שעיצבה פרנקה סקוורשיאפינו בדמיון עשיר ביותר...שתי סולניות מצויינות באמת, סוזנה ברנקיני בתפקיד השפחה ליו וסילבי ואלר בתפקיד טורנדוט, שתיהן ניחנו בקולות יפים וביכולת ביטוי מרגשת..."
    (צבי גורן, הבמה)

    "הבימוי של נוריה אספרט פשוט גאוני." (רוג'ר אליאר, לה ונגרדייה)

    עבור לתוכן העמוד