כוחו של גורל
כוחו של גורל
ג'וזפה ורדי
ליברית: פרנצ'סקו מריה פיאווה
הצגת הבכורה: התיאטרון הקיסרי, סט. פטרבורג 10 בנובמבר 1862
הצגה ראשונה באופרה הישראלית: התיאטרון הרומי, קיסריה, 13 ביוני 2001
הצגה ראשונה להפקה זו באופרה הישראלית: 4 בינואר 2008
מנצח
אשר פיש
עומר מ. ולבר
16.1, 17.1, 18.1
במאית
דליה איבלהאופטאייטה
מעצב תפאורה
ג'יילס קדל
מעצב תלבושות
יוז'אס שטטקביצ'יוס
מעצב תאורה
יחיאל אורגל
כוריאוגרף
ארתור פיטה
סולנים | ||||
|
||||
דונה לאונורה | אולגה רומנקו |
|||
ויקטוריה ספרנובה | 4.1, 8.1, 11.1, 13.1, 16.1, 18.1 | |||
דון אלווארו | יו סמית' | |||
אמיל איבנוב | 4.1, 8.1, 11.1, 13.1, 16.1, 18.1 | |||
דון קרלו די ורגס | אלכסנדרו אגקה | |||
מיקולאי זלסינסקי | 4.1, 8.1, 11.1, 13.1, 16.1, 18.1 | |||
אב המנזר | פאטה בורצ'ולדזה | |||
אייק מרטירוסיאן | 16.1, 17.1 ,18.1 | |||
פרציוסילה | טיציאנה קרארו | |||
קטיה ליטינג | 4.1, 8.1, 11.1, 13.1, 17.1 | |||
מליטונה | רנאטו ג'ירולמי | |||
פאולו רומץ | 7.1, 8.1 | |||
מרקיז קלטראווה | ולדימיר בראון | |||
קורה | קרין הוכמן | |||
טרבוקו | יוסף ארידן | |||
ראש העיר | ||||
חובש | אנטולי קרסיק |
מקהלת האופרה הישראלית |
מנצח המקהלה: ישי שטקלר |
המקהלה הפילהרמונית תל אביב |
מנצח: לאונטי וולף |
תזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון |
תרגום: ישראל אובל |
השירה באיטלקית |
תרגום מוקרן באנגלית ובעברית |
הריגה בשוגג, חילופי זהויות, מרדף חסר פשרות. דון קרלו רודף אחר אחותו ומאהבה לאחר שהמאהב גרם למותו של אביו. אחת האופרות האהובות של ג'וזפה ורדי. סיפור עלילה פתלתול שבמרכזו אהבת גבר לאישה ונאמנות בין ידידי אמת המשולבים עם מסע נקם חסר פשרות המביא לרצח חסר רחמים. ורדי במיטבו.
צילום תמונות: יוסי צבקר |
לקריאה נוספת
תאריכים
ו` 4.1 (12:30), ש` 5.1 (19:30), *ב` 7.1 (19:30), ג` 8.1 (19:30),
ד` 9.1 (19:30), ו` 11.1 (12:30), ש` 12.1 (19:30), א` 13.1 (19:30),
ב` 14.1 (19:30), ד` 16.1 (19:30), ה` 17.1 (19:30), ו` 18.1 (12:30)
לקראת בכורה: ש` 29.12 (11:00)
סיורים מאחורי הקלעים: ג` 8.1 (18:30), א` 13.1 (18:30), ה` 17.1 (18:30)
* הצגת בכורה
ביקורת
"כוחו של מנצח... לפני הכל אני מסיר את הכובע לפני אשר פיש שהפך את כוחו של גורל לאופרה זורמת, מרתקת. למוסיקה דרמטית שמהולה בפיוט. תזמורת ראשון לציון צילצלה אצלו נפלא. פשוט תזמורת מעולה. שני אלה, המנצח והתזמורת, את רמת הביצוע בשתי דרגות למעלה. זה בכלל לא היה כוחו של גורל זה היה כוחו של מנצח."
(חנוך רון, ידיעות אחרונות)
"בכוח המוזיקה... לצדו של פיש, שעשה מלאכתו נאמנה, יש לחלק שבחים למקהלת האופרה שהיתה מופלאה בתמונות הכנסייה והשירה הדתית..."
(אליקים ירון ואורה בינור, מעריב)
"ויקטוריה ספרונובה נפלאה, יש לה קול יפהפה, ובמערכה האחרונה קשה שלא להתרגש ממנה... הסולנים טובים עד מצוינים... קטעי המקהלה והריקוד היו מהנים מאד..."
(עומר שומרוני, גלובס)
"פאטה בורצ'ולדזה בתפקיד מעולה של אב המנזר... אלכסנדרו אגקה בתפקיד דון קרלו בולט במשחק ובאיכות קולו
(יוסי שיפמן, אתר הבמה)
"הפקה ישירה וכנה." (מגזין אופרה, 2005)