האופרה הישראלית תל-אביב-יפו האופרה הישראלית תל-אביב-יפו
בר עליוןדלג על בר עליון
EN
חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
לוח מופעים
עבור לתוכן העמודדלג על עבור לתוכן העמוד
בר ניווט לשוניות
על המופע

"הרקדנים בגילאי 25-65 כולם מדהימים. מתרבויות שונות וטכניקות מחול שונות. מבצעים מחול רב חן ומדויק של כוריאוגרפיה מתוחכמת". le Monde

"יצירה פלאית ... כוריאוגרפיה יפהפייה, הסוחפת את הקהל למסע עתיק מן הזמן עצמו" France  info 
 "יצירת מופת בהשראת אגדת גילגמש, מופע עמוק ועוצמתי" Le Croix

 

מנהל אומנתי וכוריאוגרף: אקראם חאן

מוסיקה מקורית ועיצוב סאונד: וינצ'נצו למאנייה

 

עלילות גילגמש הפכו למחול מודרני סוחף ומרשים של אקראם חאן, אחד הכוריאוגרפים  המעניינים והחשובים ביותר שפועלים בימינו.

 


על היצירה


קאן מעלה ביצירתו זו סיפור הלקוח מאחת מיצירות הספרות הנשגבות בעולם, "עלילות גילגמש", האפוס השומרי העתיק.
הפרק מתוך עלילות גילגמש אותו בחר קאן להעלות לבמה, מספר סיפור עוצמתי. האלים מענישים את המלך גילגמש על שהרס את יער הארזים האגדי ועל הריגתו של שומר העיר הומבבה. האלים נוטלים את חייו של חברו הטוב והאהוב אנקידו, אדם פראי שגילגמש הצליח לרסן. כשהוא מתעמת עם הצער והאמת של המוסר, עובר גילגמש אל דפי ההיסטוריה. הוא הופך לשבריר בין השרידים השבורים של התרבות האנושית והזיכרון.

 

אקראם חאן על יצירתו


" לרמות את השטן" הוא גם זיכרון, פאזל שהורכב באפילה ומציג את הסיפור של מי שהיינו פעם ואולי עוד נשוב להיות.
"לרמות את השטן" הוא מיתוס של כל הזמנים המיועד לזמננו אנו.
כשהקריירה שלי כרקדן הגיעה לקיצה, התעוררתי לדרך מחול חדשה, לרקוד את הרעיונות שלי דרך גופים אחרים, כולל רקדנים מבוגרים, הנושאים בתוכם את ההיסטוריה שלהם ואת חוויותיהם הרגשיות המורכבות. אך מה שנותר עקבי וללא שינוי הוא תשוקתי לחקור מיתוסים – ישנים וחדשים – בהקשר של זממנו אנו.

 

 

אקראם חאן יצא לדרך האמנותית עם הדרמטורגית שעובדת לצדו כבר שנים רבות: רות ליטל,
עיצוב תאורה: איידין מאלון
עיצוב חזותי: טום סקאוט
מוסיקה מקורית ועיצוב סאונד: וינצ'נזו למניה
עיצוב תלבושות: קימי נקאונו
את הטקסט כתב המחזאי ג'ורדן טאנההיל, קנדי הפועל בלונדון
הפקה בפועל: פארוק צ'דורי OBE

הפקה בשיתוף: פסטיבל אביניון, תיאטרון דה לה ויל פריס, סדרלס וולס לונדון, פסטיבל המחול הבינלאומי שטוטגרט.

 
אורך המופע שעה ועשרים ללא הפסקה

סוף בר ניווט לשוניות
עבור לתוכן העמוד