מסע מופלא של שמונה רקדנים אנושיים ושבעה רובוטים שלמדו לרקוד.
בלנקה לי יצרה את המופע בשיתוף עם סטודיו האמנות המודרנית היפני "מיאווה דנקי", כשבמרכזו מערכות היחסים של המין האנושי עם מכונות.
מחול רב תחומי מפלמנקו עד בלט קלאסי דרך היפ הופ.
בואו לרקוד עם בלנקה לי ורקדניה
לאחר מופע הבכורה של המופע רובוט
ביום חמישי 26/10 בבית האופרה בתל אביב
בואו לרקוד עם בלנקה לי ורקדניה
לאחר מופע הבכורה של המופע רובוט
ביום חמישי 26/10 בבית האופרה בתל אביב
בלנקה הפעילה אלפי אנשים באירועים שונים שנענו לתנועות ולריקודים שהיא הובילה ונסחפו איתה ועם רקדניה לחגיגה המונית. כך יקרה גם לאחר המופע הראשון של "רובוט" בשבוע הבא.
לאחר המופע מוזמן הקהל לאכסדרת בית האופרה, ויחד עם בלנקה לי יחד עם רקדנית הלהקה איריס פלורנטין, ימשיכו לפלאש מוב (ריקוד המוני משותף) בריקוד הנקרא Pollution, זיהום אווירי, אותו יצרה להזמנה מיוחדת מטעם האו"ם כהעלאת המודעות לבעיות זיהום אוויר ולמשבר האקלים.
Dance Mob de Blanca Li au Grand Palais from Blanca Li on Vimeo.
רובוט
מופע מחול מאת בלנקה לי
בשיתוף נאו רובוטוס והתזמורת המכנית של מאיווה דנקי
לאחר שלוש שנים של פיתוח ומחקר חדשני ופורץ דרך, יצרה הכוריאוגרפית בלנקה לי,
יוצרת רבת הפנים וזוכת פרסים בים את יצירתה "רובוט".
יצירה מקורית ובת זמננו, החוקרת בצורה חכמה ומאתגרת את מערכת היחסים בין בני האדם והמכונה.
מופע אינטליגנטי ומשעשע הפונה באופן טבעי לקהלים רחבים ובכל הגילאים.
מופע המעורר התפעלות גם אצל חובבי המחול הדקדקניים ביותר.
שלוש הופעות בבית האופרה בתל אביב
בתאריכים 25-27 באוקטובר 2017
היצירה הזו היא שלוב בין מחול ומולטי מדיה שנוצרה בשיתוף פעולה עם מאיווה דנקי וAldebaran Robotics מציגה שמונה רקדנים החולקים את הבמה עם תזמורת מכאנית חיה של כלים המנגנים בעצמם ועם שבעה רובוטים מואנשים, נחמדים ומרושעים, המוכרים בשםNao , המצוידים במספר רב של אישיות.
רובוט הוא מופע מחול מגוון עשיר גם בתנועה וגם בדמיון, מצחיק, מעורר מחשבה ובעיקר מרגש.
היוצרים
רעיון וכוריאוגרפיה: בלנקה לי
מוזיקה מקורית: טאו גוטיירז ומאיווה דנקי
עיצוב תפאורה: פייר אטרה
עיצוב תאורה: ז'אק שאטלה
עיצוב וידיאו: שארל קרקופינו
תכנות רובוטים: תומא פאשו
בלנקה לי מספרת על היצירה
"יום ולילה, בבית ובעולם החיצוני, על האדמה ובאוויר, אנחנו חיים עם ובין מכשירים מכל הסוגים. הזיכרון שלנו נהיה מלאכותי, טביעות הרגליים שלנו הופכות להיות אלקטרונית והזהות שלנו היא בחלקה דיגיטלית.
ברובוט אני פונה אל הקשר בין גופות אנושיים ומלאכותיים. ושואלת כמה שאלות כמו: איפה הם הגבולות בינינו לבינם? האם המכונה המשוכללת והמתוחכמת ביתור תוכל להחליף את בני האדם ואת מערכת היחסים שלנו עם הטבע? האם הרובוטים יכלו להכיל את המושג של בריאה יום אחד? ככל שמכונות נהיות יותר ויותר מורכבות, איך הם ינהלו את חיינו? איזה סוג של חברה הדבר הזה יצמיח?
על הבמה הייתי צריכה לאתגר את הטכנולוגיה וליצור פס קול מקורי שיבוצע על ידי מכונות. האתגר הגדול ביותר שלי היה לייצר את הרגשות של רובוטי מסוג Nao. השבירות והכמעט ילדותיות של הרובוטים המאונשים הללו מועצמת ועוברת אל הצופים במהלך האינטראקציה עם הרקדנים. בפעם הראשונה הרעיון, שהם יוכלו להפוך לחביבים ואהובים בעתיד הקרוב, נחשף לצופים בכל תפארתו".
בכורת המופע התקיימה בפסטיבל המחול במונפילייה בשנת 2013 והוא הוצג מאז מעל 100 פעמים בכל רחבי העולם. ועל הבמות החשובות ביותר בהן אולם הברביקן בלונדון, אולם הבקרוליקן אקדמי ועוד.
אחד הקטעים המשעשעים במופע הוא הקטע בו רובוט/רובוטית העולה לבמה למופע קברטי ומבצע/ת את השיר האהובBESAME MUCHO . את השירה הקליטה בלנקה לי בעצמה בקולה החם והעמוק.
אודות בלנקה לי
כוריאוגרפית, רקדנית, במאית קולנוע והמנהלת של להקת המחול בלנקה לי. אחת מלהקות המחול העצמאיות המצליחות ביותר בצרפת. לי נולדה בגרנדה, ספרד. כבר בגיל 12 השתתפה בתחרויות עולמיות עם הנבחרת הספרדית בהתעמלות אמנותית. בגיל 17 נסעה לניו יורק למדה חמש שנים בניו יורק אצל מרתה גרהם ולמדה גם אצל היוצרים אלווין איילי ופול סאנסארדו. לי התגוררה בהארלם הספרדית והיתה עדה ללידתו של ההיפ הופ. מה שהביא אותה להקים בארצות הברית להקה של פלמנקו ראפ.
כשחזרה למדריד הקימה את להקתה המקצועית הראשונה והעבודה הראשונה היתה עבור התערוכה העולמית שהתקיימה בסביליה ב 1992. אחר כך הקימה את להקת המחול המודרנית שלה בפריז. רובוט היא היצירה ה- 14 אותה יצרה עבור הלהקה. המציינת עשרים וארבע שנים לפעילותה.
לי יצרה עבודות לבלט בית האופרה בפריז, לבלט בית האופרה קומישה בברלין, המטרופוליטן אופרה בניו יורק. כיוצרת שיתפה פעולה עם במאי הקולנוע פדרו אלמודובר (יצרה כוריאוגרפיה לסרט "לעוף מהתרגשות" ושיחקה בסרט "קיקה") ומישל גונדרי (בסרט "צל הימים"), עם מוזיקאים מהשורה הראשונה כגון: ביונסה, דאפט פאנק, פול מקרתני, קנייה ווסט וקולדפליי. היא יוזמת ויוצרת מספר רב של פרויקטים בין אם מדובר במופע מחול, אופרה, מיצב במוזיאון, וידיאו מוזיקלי, סרטי קולנוע, אירועים כאלה ואחרים. לי לעולם אינה נצמדת לסגנון אחד ומקבלת את ההשראה מקשת רחבה של צורות ביטוי גופניות, מפלמנקו ועד לבלט קלאסי וריקודי היפ הופ.
היא גם הופיע כשחקנית במספר סרטים, ביניהם "שינוי בתכנית" של הבמאית דניאל תומפסון, לצידם של עמנואל סנייה, דני בון ופטריק ברואל.
היא ביימה סרט דוקומנטרי "צעד אחרי צעד" על תהליך היצירה של סרטה העלילתי "לב מטורף".
בין העבודות הבולטות שיצרה מחול עבור בלט בית האופרה בננסי בשנת 1997, ויצירה בבכורה עולמית טנגו עבור מסייה לוטרק בשנת 1999.
באותה שנה הוזמנה על ידי בלט בית האופרה של פריס לצור כוריאוגרפיה לאופרת ברוק של ראמו, שנמצאת עד הים ברפרטואר הלהקה. היצירה צולמה ויצאה על גבי DVD בשנת 2005. לחגיגות המילניום היא יצרה בלט לאמני טרפז.
בשנת 2001 הוזמנה על די בלט בית האופרה של פריז לצור מופע בלט ל"שחרזדה" של קורסקוב עם עיצוב בגדים של כריסטיאן לקרואה. בשנת 2005 היא יצרה כוריאוגרפיה למחזמר שהיה מבוסס על הסרט המצליח "קפה בגדד", ועוד מספר גדול של אופרות ומופעים.
השנה הופיע בפתיחת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקאן, ורקדה בשמלה אדומה, לצליל שירתם של הכוכבים הצרפתיים בנג'מו ביולי ולואן.
לי גם יצרה יצירות ויזואליות ומולטימדיה, והציגה תערוכה ראשונה ב- 2008 שנקראה "אני אלמד אותה איך לרקוד" במוזיאון של קסטייה וליאון בספרד.
לארועי לילה לבן במדריד ב 2009 היא יוצר מיצב שנקרא בוא לרקוד איתי. במהלכו אלפי אנשים רקדו ברחובות מדריד. היא גם ביימה מספר רב של תצוגות אפנה של סטלה מקרנטי, הרמס, ז'אן פול גוטייה ועוד. התצוגה האחרונה עליה היתה אחראית של בית האופנה לה פרלה בפתיחת חנות הדגל שלהם בשנחאי בשנת 2015.
לי מתכננת להעלות תכנית קברט, קברט לטינו בהשתתפות ויקטוריה אבריל ורוסי דה פלמה ומופע חדש שיפתח את עונה המחול של תיאטרון שאיו בפריז.
היא זכתה בפרסים רבים ב-2014 קיבלה מידי נשיא צרפת פרנסואה הולנד את אות לגיון הכבוד. בשנת2017 קיבלה אות ממשרד התרבות הצרפתי, ובהמשך קיבלה אות נוסף מהמיניסטריון הצרפתי לעניינים אירופאים. בספרד היא קיבלה ממלך ספרד ב- 2009 את מדליית הזהב לאמנויות הבמה. אות שניתן ל20יוצרים מתחום האמנות והתרבות. ובשנת 2004 הוענק לה פרס מנואל דה פייה בהוקרה על תרומתה לכוריאוגרפיה בת זמננו ולקריירה המקצועית שלה.
להקת המחול בלנקה לי
הלהקה הקומה בשנת 1993 בפריז. הלהקה הפיקה מעל ארבע עשרה תוכניות מחול שהוצגו בכל רחבי אירופה, אמריקה, אפריקה ואסיה, מעל הבמות היוקרתיות ביותר. הלהקה מורכבת בדרך כלל משמונה רקדנים ושבעה טכנאים והצליחה לאסוף לה קהל נלהב וגדול ברחבי העולם מעבר לקהל חובבי המחול. מעל ל- 20,000 צופים הגיעו לצפות בסדרת המופעים של רובוט כשהוצג באולם תיאטרון שאנז אליזה בפריז.
בשנת 1998 פתחה את הסטודיו שלה בפריז שהיווה מקום יצירה לעבודת שהן עירוב סגנונות ועם הומור לטיני שנוכח מאד בכל עבודותיה.
יצירתה הלפני אחרונה היא דואט לשתי רקדניות, אלילות ושדות, אותו יצרה עבורה ועבור מריה אלכסנדרובה, הרקדנית הראשונה של בלט הבולשוי. המושפע ממיתולוגיות קדומות. לי ואלכסנדרובה רקדו את הדואט הזה בניו יורק בחודש אפריל השנה.
אודות מאיווה דנקי
יוצרי הכלים מוזיקליים והתלבושות למופע.
קבוצת אמנים בני זמננו יפניים שמושפעת מאמנות קינטית וטכנו פופ. המונהגת על ידי האמן טוסה נובומיצ'י, הקבוצה יוצרת עבודות בהן בדרך מלאת הומור נוצר עולם לא ריאליסטי המחבר בין בני האדם למכונות. הכלים המוזיקליים של קבוצת צוקובה מאורגנים כמו כלים מוסיקליים מסורתיים. המנגנים מוזיקה בזמן שהם מופעלים על ידי בני אדם ללא שימוש באלקטרוניקה. השימוש המיוחד והיפה בכלים אלו נעשה רק במהלך הופעות. הקונצרטים האלו מאתגרים את העולם בן זמננו בה מוזיקה הופכת לאינפורמציה. הכלים שלהם מסייעים לנו לחוות את הצליל והקול בצורה שונה.
במקום ביטים של טלפון חכם הביט האמיתי של המוזיקה נוצר על הבמה, במקום בחירות של פליי ליסט הקהל חווה את האמנות החיה של האלתור. במקום הסאונד הדיגיטלי של הסימפולים של הסינתיסייזר, הקהל שומע את הצליל הגולמי של האובייקטים השונים.
אודות Nao
רובוט מאונש שפותח על ידי החברה Alderbran Robotics. הוא נע בעצמאות והוא אינטראקטיבי בצורה מאד מפותחת. הוא מדבר, רואה, הולך, מרגיש, רוקד, מכופף את ברכיו, מנענע את כתפיו, קם לאחר שנופל, הוא יכול לתפוס חפצים בידיו, ויכול לתקשר עם חבריו האחרים מסדרתNao , עם בני אדם וגם עם האינטרנט. כל היכולות הללו הופכות אותו לרובוט שנעשה בו השימוש הנרחב ביותר לצרכים אקדמיים בעולם כולו. בתחומים של מדעי המחשב, הנדסה ופסיכולוגיה. הרובוטים הללו מתנשאים לגובה של 58 ושמונה סנטימטרים. הוא בעל יכולת גבוה בזיהוי קולי וויזואלי ויכול לתקשר בשמונה שפות דיבור. הרובוט גם מסוגל להפעיל סינתיסייזר קולי, אורות לד, שתי מצלמות HD, ארבעה מיקרופונים ושני רמקולים היי פידליטי. הוא מכיל חיישני תנועה, ועשרים וחמישה מפרקים, תנועתו זורמת, והוא בעל יכולת חישה ויכולת הימנעות ממכשולים. כל אלה הן כמה מן התכונות שנמצאות ברובוט שהופכות אותו לבן לוויה מלאכותי מושלם לבני האדם כמו כן לחבר אידיאלי למשחק בעתיד הקרוב.
"מופע עתידני משעשע ומלהיב"
le Parisien
"בזמן שהיא יוצרת על הבמה סדרה של חוויות אמיצות לא שכחה בלנקה לי את הכישרון המופלא שלה לדמיון רב".
Telegram
"רובוט, הוא שיקוף של החברה שלנו, שהיא עתה תלויה כל כך במחשבים, וכלים אלקטרוניים. המופע מדבר על ההתמכרות שלנו לטכנולוגיה, מבלי להיות איזה תזה מתוחכמת. בלנקה לי מציעה מופע עוצמתי, כוריאוגרפיות מלאות דמיון ומשחק והומור עוקצני. מה שהעמיד את הקהל על הרגליים לתשואות סוערות בבכורה בפסטיבל מונפילייה היא הדרך המופלאה שהיא מערבת ביון הפסלים המוסיקליים, הרובוטים, הרקדנים והאביזרים".
עומר חאן RL PAIS
"יש במהלך המופע רגעים בלתי נשכחים, המשאירים אותך חסר מילים, פעור עיניים לנוכח כמות כזו גדולה של יופי. כולל תמונות הרובוטים הקטנים שבסופו של דבר הופכות למטרידות. המוסיקה עם אנרגיה מאד עוצמתית. צלילים הפולשים למוחנו לאט לאט. דרך אגב, האם יש דרך טובה, לספר לנו על האנושות מאשר דרך מחול?"
מרטין לרון מומחה למוסיקולוגיה ומרצה
- עמוד הבית >
- מחול >
- עונות קודמות >
- מחול 17-18