עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

הסדרי נגישות באופרה

נגישות באופרה הישראלית
האופרה הישראלית פועלת ומקדמת את נושא הנגישות. אנו רואים בכל לקוחותינו לקוחות שווי זכויות, הזכאים ליהנות מנגישות מלאה לכל מתקני ושרותי האופרה.
באופרה הישראלית אנו נערכים להנגשת אולם האופרה, המבנה וכל עמדות השירות על מנת לאפשר לכל מבקרינו חוויה טובה ונגישה המלווה בשרות רגיש ושוויוני ואנו פועלים להנגשת בית האופרה בתהליך שילווה אותנו בשנים הקרובות ונפעל בתחומים הבאים:

 

 הנגשת מוקדי השרות
• המוקד הטלפוני מונגש לטובת לקוחות עם מוגבלות והנו ללא מוזיקת רקע, בקצב איטי ובשפה ברורה.
• שירות לקוחות טלפוני ורכישת כרטיסים: 03-6927777 או בדוא"ל: kupa@israelopera.org.il
ניתן לרכוש כרטיסים לכל מופעי האופרה הישראלית גם דרך אתר האינטרנט:
https://tickets.israel-opera.co.il

 

הנגשת השירות למבקרים
• מנהלי ועובדי האופרה עברו לימוד והדרכה בתחום שירות נגיש ללקוחות עם מוגבלויות.
במסגרת ההדרכה קיבלו העובדים כלים להתמודדות עם שירות נגיש והתנסו התנסות חווייתית במתן שירות נגיש.


הנגשת מבנה בית האופרה 
• 'חניון גולדה'/חניון אחוזת החוף, נמצא בסמיכות לבית האופרה ומציע מקומות חנייה שמורים לאנשים עם מוגבלות ובו קיימת גישה נוחה למעליות העומדות בתקן.
• לאורך רחוב שאול המלך, הסמוך לבית האופרה,  יש חניות שמורות לנכים, קיימת גישה נוחה גם לכיסאות גלגלים אל האכסדרה.
• דרכי גישה ומעברים נוחים. החלל הפנימי באכסדרת בית האופרה מעוצב תוך שימת דגש על מעברים רחבים במיוחד, על מנת לאפשר מעבר נוח של כיסא גלגלים או עזרי הליכה אחרים.

• המעליות בבית האופרה מונגשות לנוחות המבקרים. קיימת כריזה קולית ברורה, כיתוב ברייל על לחצני המעליות ומידות המעליות תואמות לתקן על פי החוק.

• שלטי הכוונה ברחבי האופרה עומדים בדרישות חוק הנגישות.
• לרשות מבקרים לקויי ראיה קיימת הכוונה באפליקציה הנקראת Right Here הזמינה להורדה בפלאפונים הסלולריים.

• עמדת דלפק הקופה נגישה לקבלת שירות מיד עם הכניסה לאכסדרת בית האופרה.
• אנשים עם מכשיר שמיעה התומך במצב T  יכולים להיעזר בלולאת השראה, מכשיר מיוחד המוצב בקופה, אשר מנטרל ומסנן את קולות הרקע כך שניתן לשמוע רק את נותן השירות.

• מתקשי הליכה יכולים לפנות לסדרן בכניסה לאכסדרה, הוא יקרא לנציג הקופה לצורך מתן שרות ללא המתנה בתור.

• תאורה טובה בכל מרחב המבנה לטובת מבקרים עם לקות ראייה.

• הונגשו ארבעה שירותי הנכים בקומה השנייה ובקומה השלישית באכסדרת בית האופרה, ההגעה לקומות אלו אפשרית באמצעות מעלית מהאכסדרה 

 

הנגשת אולם בית האופרה   
האופרה הישראלית משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בהנגשת אולם בית האופרה במטרה ליצור חוויה נעימה וחיובית לכל המבקרים במופעי האופרה.

• באולם המופעים ישנם מקומות ישיבה מיוחדים לאנשים עם מוגבלות. דרך כניסות 4 ו 5, גלריה ימין וגלריה שמאל, נמצאים 10 מקומות מונגשים לנכים כולל כיסא ישיבה למלווה. ההגעה לכניסות אלו באולם אפשרית באמצעות מעלית מהאכסדרה.

• בקדמת האולם, שורות 1-3 שמורים 4 מקומות בכל שורה (2 בכל צד) למכירה עבור מתקשי הליכה וכבדי ראיה/שמיעה, המקומות ישמרו עד שבוע מיום האירוע. לשורות אלו באולם ניתן להגיע מכניסה 1 או 2 בקומת האכסדרה.

• מערכות שמע לרשות מבקרים לקויי שמיעה - קיימת עמדת חלוקה של מערכות שמע על ידי דיילי האופרה, במרכז חלוקה מיוחד המוצב בסמוך לשולחן מכירת התוכניות באכסדרת בית האופרה.

• ניתנת אפשרות לליווי אנושי אל מקום הישיבה, בפנייה מראש באימייל אל -רכז הנגישות לפחות 24 שעות לפני מועד המופע.

 

הנגשת אתר האינטרנט
• האופרה הישראלית משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בהנגשת האתר, במטרה להקל על השימוש בו, וכן להפוך את המידע שבו ושירותי הרכישה באמצעותו לזמינים יותר עבור אנשים עם מוגבלות.


הנגשת המידע והפרסום
• האופרה הישראלית עוסקת בהנגשת המידע והפרסום לציבור לקוחותיה באופן שבו כל אדם יוכל ליהנות משירותיה.

 

 
הנגשת האופרה הישראלית

 

פנייה בנושא נגישות
אנו נשמח לקבל פניות לקבלת מידע ו/או הצעות לשיפור חוויה נגישה בבית האופרה.

הנך מוזמן/ת בכל עת ליצור קשר עם רכז הנגישות באופרה הישראלית- אורי הרטמן, מנהל התפעול. תפקידו כרכז לוודא שכל נושאי האחריות בבית האופרה מודעים לנדרש מהם להנגיש ולתת מענה לפניות בנושא.
פניות הציבור בטלפון 03-6927830 דואל  Urih@israelopera.org.il


 

עבור לתוכן העמוד