עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

"כל הכרטיסים אזלו! זה הזמן לרכוש מנוי"

מנויי האופרה הישראלית הם הקהל הקבוע, היקר והחשוב
ביותר לאופרה. הם נהנים מהטבות רבות אבל בראש ובראשונה הם יודעים כי הם לא יושפעו מהשלט "כל כרטיסים אזלו" שהתנוסס על קופת המשכן לאמנויות הבמה מספר פעמים בעונה זו ובעונה הקודמת, כמו, לאחרונה, בהפקות כוחו של גורל וטורנדוט. מי שלא רכש מנוי לא הצליח לחזות באופרות אלו ולצפות בהן ממקום טוב באולם.
טורנדוט באופרה הישראלית

 

לפני שנים רבות כתב דני ניומן, מהדמויות המיתולוגיות בעולם האופרה הבינלאומי, את ספרו המהפכני "עשו מנוי עכשיו!" ושינה את דפוסי החשיבה השיווקית בעולם התרבות האמריקאי. כיוון שבארצות הברית, שלא לדבר על אירופה, אף אחד כמעט לא הכיר את המושג לקנות מנוי . כל אחד היה הולך לראות מופע אופרה, קונצרט, בלט או תיאטרון מתי שהתחשק לו. אבל גם אם הדפוס ההתנהגותי הזה היה נוח לקהל, הוא לא היטיב עם מוסדות התרבות, בלשון המעטה. כי מצד אחד היו ערבים בהם האולם היה מלא מפה לפה ומצד שני היו ערבים בהם נכח קהל מועט ביותר באולם. וגם הקהל, עצמו בסופו של דבר לא יכול היה להבטיח לעצמו את הצפייה במופעים שהוא רצה לראות מראש. כיוון שפעמים רבות הוא הגיע לאולם ולא נותרו כרטיסם בכלל, או שלא נותרו  כרטיסים טובים. וכך ניומן, שבמשך שנים רבות עד למותו עבד במחלקת יחסי הציבור והשיווק של האופרה הלירית בשיקגו, הגה רעיון שלאמריקאים נשמע בלתי הגיוני בראשיתו. לא עוד קנייה ומכירה של כרטיסים למופעים בודדים, אלא רכישת מנוי. וראו זה פלא, כיום בכל רחבי ארצות הברית מוכרים מנויים בבתי אופרה, להקות מחול, תזמורות, תיאטראות והיכן לא. המקום היחיד אליו טרם הגיעה שיטת המנוי בארצות הברית הוא ברודוויי — שהוא מעין נישה זרה המיועדת בעיקר לתיירים ולא לקהל מקומי. עם השנים התרחבה שיטת המנוי ומוסדות תרבות רבים הבינו שקהל המנויים שלהם הוא מועדון לקוחות נבחר וייחודי שיש לפנקו באינספור דרכים. המנויים רוכשים כרטיסים מראש ולכן מובטחים להם המחיר הזול ביותר והמקומות הטובים ביותר באולם. המנויים יכולים לעתים לקנות כרטיסים נוספים בהנחה, מנויים זוכים להנחות במוסדות תרבות אחרים, מנויים זוכים למתנות ואירועים מיוחדים המתוכננים רק להם. בין המוסד לבין קהל המנויים נכרתת אמנה ברורה ביותר, בה המוסד מתחייב לתת למנוי את הטוב ביותר במחיר הזול ביותר והמנוי מוכן לכן להתחייב לקנות כרטיסי מנוי זמן רב מראש לפני מועד ההופעות עצמן.

כיום, כל בית אופרה בארצות הברית בונה בראש ובראשונה על קהל המנויים שלו ובאופרה הלירית של שיקגו, מעוזו של דני ניומן, כל הכרטיסים מדי עונה נמכרים מראש למנויים כאשר בעצם כמעט ואי אפשר לקנות כרטיס בודד בקופה. בתי אופרה רבים באירופה קפצו גם הם על גל המנויים ומוכרים כיום אינספור סוגי מנויים לקהל שלהם.

ניומן היה בארץ מספר פעמים והעביר לפני עשרות שנים סדנאות והרצאות לאנשי מוסדות התרבות בארץ על שיטת המנויים שלו. ואין כל ספק כי בארץ השיטה שוכללה עוד יותר. כיום אין בארץ בעצם שום דרך להבטיח מקומות טובים למופעי תרבות אלו או אחרים אם אינך מנוי. כמות מפעלי המנויים בארץ היא אדירה ואין דומה לה בשום מקום אחר בעולם.

מנויי האופרה הישראלית הם הקהל הקבוע, היקר והחשוב ביותר לאופרה. הם נהנים מהטבות רבות אבל בראש ובראשונה הם יודעים כי הם לא יושפעו מהשלט "כל הכרטיסים אזלו" שהתנוסס על קופת המשכן לאמנויות הבמה מספר פעמים בעונה זו ובעונה הקודמת, כמו, לאחרונה, בהפקות כוחו של גורל וטורנדוט. מי שלא רכש מנוי לא הצליח לחזות באופרות אלו ולצפות בהן ממקום טוב באולם.

לכן בפרוס עונת המנויים הקרובה של האופרה הישראלית, עונה  שתכלול כמה להיטים אופראיים פופולריים במיוחד, אנו חוזרים ומודים למנויים הוותיקים שלנו ומזמינים אותם למהר לחדש את המנוי שלהם גם לעונה הקרובה, ופונים אל חובבי האופרה שאינם מנויים להצטרף למעגל ובכך להבטיח את מקומם באולם בהפקות האופרה הישראלית בעונה הקרובה.

חוברת עונת המנויים 2008/9 כבר בדרכה אליכם...

פרטים במחלקת המנויים.

עבור לתוכן העמוד