לה בוהם - אהבה ממבט ראשון
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    אאידה

    ג'וזפה ורדי

            
     

    ליברית: אנטוניו גיזלאנצוני על-פי קמיל די-לוקל, מבוסס על תקציר מאת אוגוסט מרייט
    הצגת בכורה: בית האופרה של קהיר, 24 בדצמבר 1871
    הצגת בכורה באופרה הישראלית: התיאטרון הרומי, קיסריה, 20 ביוני 1993
    הצגת בכורה באופרה הישראלית להפקה זו: 14 ביולי 2009

     

    מנצח           דניאל ברנבוים 14.7, 17.7, 18.7
    עומר מ. ולבר  20.7, 21.7, 22.7
    במאי ומעצב תפאורה פרנקו זפירלי
    מעצבת תפאורה ותלבושות ליליה דה נובילי
    במאי מחדש מרקו גנדיני
    כוריאוגרף ולדימיר וסילייב

     

     

    סולנים          

       

    אאידה ויולטה אורמנה 14.7, 17.7, 22.7
    מריה חוזה סירי 18.7, 20.7
    מנון פובל 21.7
    המלך מרקו ספוטי 14.7, 17.7, 21.7
    קרלו צ'יני 18.7, 20.7, 22.7
    רדמס סלבטורה ליצ'יטרה 14.7, 17.7, 20.7, 22.7 
    סטיוארט ניל 18.7, 21.7
    אמנריס יקתרינה גובנובה 14.7, 18.7, 21.7
    אנה סמירנובה 17.7, 20.7, 22.7
    אמונסרו חואן פונ'ס 14.7, 17.7, 20.7, 22.7
    מרק ס. דוס 18.7, 21.7
    רמפיס ג'קומו פרסטיה
    כוהנת גדולה סאה קיונג רים
    שליח אנטונלו קרון 14.7, 17.7, 21.7
    קי יונג קים 18.7, 20.7, 22.7


    רקדני בית האופרה לה סקאלה
    מקהלת בית האופרה לה סקאלה
    נמצח המקהלה: ברונו קאסוני
    תזמורת בית האופרה לה סקאלה
    השירה באיטלקית
    תרגום מוקרן באנגלית ובעברית
    תרגום: ישראל אובל

    בית האופרה לה סקאלה ממילנו מגיע לאופרה הישראלית לאירוע מיוחד לרגל 100 שנים לעיר תל-אביב-יפו ויעלה כאן את הפקתו הגרנדיוזית של פרנקו זפירלי לאאידה של ורדי, בביצוע המקהלה והתזמורת של לה סקלה, מאות ניצבים ורקדנים וסולני אופרה מובילים בניצוחו של דניאל ברנבוים.

    תקציר העלילה
    אלבום תמונות ההפקה

    צילום תמונות: יוסי צבקר        


    לקריאה נוספת:
    שפתה האופראית-מוסיקלית של אאידה
    יש אופרות ויש אאידה

      


    תאריכים

    ג' 14.7 (21:00), ו' 17.7 (13:00), ש 18.7 (21:00), ב' 20.7 (20:00), ג' 21.7 (20:00),
    ד' 22.7 (20:00)*
    *לפרטים נוספים על המופע הנוסף



    ביקורת

    "מרהיב אוזן ועין... אאידה של לה סקאלה היא כאן ועכשיו בתל-אביב, מתנוססת בצמרת הפקות האופרה שפקדו את המשכן לאמנויות הבמה." (חגי חיטרון, הארץ 15.7.09)

    "שיגעון של אופרה... מדהים. אין מילה אחרת. האופרה הישראלית צחקה על כולם: הביאה את הביקור ההיסטורי של הסקאלה והפכה לגוף המוזיקלי המוביל היום של המדינה. זה לא קונצרט, זה כבר אירוע שיגעון. כבר כתבתי?" (חנוך רון, ידיעות אחרונות, 16.7.09)

    "רק במאי כמו זפירלי מסוגל להביא לאאידה את הקסם האמיתי של היצירה." (לה סטמפה)

    עבור לתוכן העמוד